Kanske är reklambyråernas kampanjer mer kända än byråerna själva och det gör att det kan vara svårt att veta vilken byrå som man bör välja. Några välkända reklambyråer i Sverige är bland annat King Solutions, Forsman & Bodenfors samt DDB i Stockholm. Den förstnämnda har bland annat tagit fram den mycket populära ICA-reklamen med Stig, Cindy och Ulf. Lotto, Ikea och Aftonbladet är andra som har anlitat denna pr-byrå. Forsman & Bodenfors har sitt huvudkontor i Göteborg och är en av de absolut största inom sin bransch, både till antalet anställda och till omsättning. I juni 2016 gick företagets VD ut med att Forsman & Bodenfors köps upp av MDC Partners, vilket ger möjlighet till en internationell lansering.
Ny teknik förändrar annonseringen
Har du följt serien Mad Men har du fått lära dig att reklam är att sälja in en dröm. Carina Sundberg vågade följa sin dröm och vid 46 års ålder sade hon upp sig från sitt jobb och blev illustratör. I sitt jobb, som hon har blivit mycket framgångsrik inom, har hon använt sig av sociala medier. Det är även någonting som reklambyråerna måste tänka på, att en annons inte längre endast ska fungera i en tryckt tidning, utan sticka ut på webben. En stark profil är viktigt för alla som vill lansera en ny produkt, vara eller tjänst. Något som verkligen har lyckats för skaparna bakom Coca-Cola, Mc Donalds och Nike för att bara nämna några.